近期正生書院有好多輿論, 係大家下判斷時候, 先去了解一下正生書院背景及校長理念

青少年一時貪玩誤入岐途, 其他佢地唔係需要一個新既校舍, 佢地係要一個改過自新既機會, 希望梅窩既居民比一個機會佢地

後語: 勿將別人過失放大, 待人以嚴, 待己以寬

壹週刊 - 994期

非常人語 - 因衛詩之名陳兆焯


 

他說今日年輕人沒仰慕對象:「歌星、明星 太過遙 遠。」
他的仰幕對象?「父親。父親前衞,五六年已做『得哥』(結紮手術),手術失敗有了我 。為人風趣,告訴我揸坦克 ,其實是維修坦克 。」 父親九八年離世,母親在他二十七歲生日(八七年)撒手塵寰,現在說來,一樣難過,久久不能言語。

衞詩 、關楚耀涉嫌藏毒,讓戒毒學校—— 正生書院忽然紅起來 。
學校位於芝麻灣半島下徑 。
「 我用一個月時間,才沒暈船浪。 」
搜購暈浪丸,只找到萬輝藥廠的出品 。
「都說是歷險旅程。」
從五號碼頭乘船到長洲,由長洲乘街渡到芝麻灣,船夫說,早前風力八級,開不了船,這天好點,見浪就不前進,浪退又再起航,擾攘四十五分鐘,由中環計起,舟車勞頓兩個多小時,才到達彼岸。
「街渡是載貨的,不幸掉下海,沒有保險賠。」市區氣溫十三度,新界再低幾度。
「這裡沒熱水,一年四季凍水浴。」
水 是 一 滴 一 滴 掉 下 來 的 , 一 雙 塗 滿 梘 液 的 手 , 洗 十 分 鐘 也 沒 洗 淨 。
「 黃 昏 時 分 , 長 洲 用 水 , 這 裡 就 只 有 『 滴 水 供 應 』 , 但 政 府 要 我 交 水 費 。 」
全 個 小 島 , 只 四 個 廁 所 , 還 是 旱 廁 , 臭 得 要 命 。
但 學 員 生 活 、 學 費 , 每 月 合 共 一 萬 零 六 百 六 十 五 元 , 如 斯 待 遇 ?
校 服 印 着 , 「 school of fish 」 。
「 當 佢 水 魚 , 打 到 佢 瘀 。 」
說 話 的 , 是 四 十 八 歲 的 正 生 書 院 校 長 陳 兆 焯 。

又 留 鬚 , 又 穿 七 彩 波 鞋 , 說 話 大 動 作 , 又 無 厘 正 經 , 看 不 出 他 是 校 長 。
「 話 你 似 馬 騮 , 即 是 你 唔 係 馬 騮 , 唔 似 , 即 是 係 啦 。
「 我 從 沒 說 過 刻 苦 磨 煉 意 志 , 有 熱 水 做 乜 唔 用 , 有 福 不 享 的 , 叫 戇 居 。 」
這 裡 有 百 分 之 九 十 的 學 生 , 是 法 庭 判 入 去 的 。
「 佢 請 客 , 卻 要 我 埋 單 。 」
舉 目 望 , 斜 坡 盡 是 比 人 頭 大 二 十 多 倍 的 危 石 。
「 土 力 工 程 處 的 解 決 方 法 是 , 戙 個 警 告 牌 — — 小 心 山 石 滾 下 。 」
這 裡 有 一 百 一 十 個 學 生 , 二 十 八 個 教 職 員 , 上 下 格 床 一 張 貼 一 張 的 。
陳 兆 焯 本 人 , 留 學 、 「 貴 養 」 。
「 我 沒 有 『 賤 養 』 學 生 , 是 政 府 沒 資 源 給 我 『 貴 養 』 學 生 。 」
陳 兆 焯 溫 哥 華 Trinity Western 大 學 畢 業 。
童 年 願 望 — —
「 話 得 事 , 人 工 高 , 有 錢 途 , 唔 使 做 , 返 工 時 間 有 彈 性 。 」
中 二 , 朋 友 給 他 假 首 飾 , 他 賣 給 屋 邨 師 奶 。
「 八 十 蚊 一 對 耳 環 , 開 工 一 個 多 小 時 , 兩 日 已 賺 一 千 多 。 」
幸 好 朋 友 沒 給 他 白 粉 , 否 則 便 變 成 眼 前 的 學 生 。
「 個 個 都 想 叻 , 做 叻 人 辛 苦 呀 ! 」
他 說 , 我 們 每 個 人 , 都 是 垃 圾 桶 。
「 你 我 滿 肚 , 咪 又 係 屎 。 」
學 生 曾 吸 毒 , 他 反 對 遮 眼 。
「 底 花 , 如 何 ? 老 師 底 沒 花 , 也 犯 非 禮 罪 , 醫 生 成 績 好 , 一 樣 賣 丸 仔 。 」
正 生 的 課 室 門 , 是 用 荒 廢 木 板 砌 成 。


學 生 多 對 學 科 沒 興 趣 , 「 現 在 沒 了 工 業 中 學 , 在 傳 統 學 校 沒 價 值 。 來 這 裡 學 印 T-shirt , 製 作 , 剪 片 , 幫 人 拍 婚 紗 相 , 有 一 技 之 長 。 昔 日 不 高 興 , 要 不 谷 埋 泡 腮 , 要 不 拳 頭 侍 候 , 這 裡 教 我 們 情 緒 宣 洩 , 懂 得 面 對 社 會 , 人 生 充 滿 希 望 。 」 學 生 說 。

「 物 和 人 , 都 可 回 收 再 造 的 。
「 背 景 唔 夠 好 , 咪 同 僱 主 講 , 免 費 試 工 一 個 月 , 滿 意 才 聘 用 , 十 個 僱 主 九 個 受 感 動 。 」
陳 兆 焯 生 於 一 九 六 ○ 年 , 屬 鼠 。 讀 書 不 行 , 運 動 不 佳 。
「 老 鼠 一 樣 , 有 極 大 無 力 感 。 」
父 親 叫 他 兆 焯 。
「 兆 是 族 譜 , 焯 , 真 知 焯 見 , 即 係 有 眼 光 。 」
追 女 最 有 眼 光 , 十 三 歲 開 始 拍 拖 , 永 遠 揀 到 個 愛 自 己 多 過 自 己 愛 她 的 。
「 好 處 是 留 學 時 , 不 為 分 手 苦 惱 。 」
陳 兆 焯 的 父 親 在 地 盤 當 散 工 , 偶 遇 一 個 澳 洲 工 程 師 , 獲 提 升 為 技 術 員 。
「 不 久 , 還 做 了 工 程 師 。 」
一 家 住 牛 頭 角 公 屋 。
「 人 工 多 了 , 開 支 沒 增 加 , 有 錢 供 我 留 學 。 」
陳 兆 焯 有 個 阿 姨 在 溫 哥 華 , 寄 住 阿 姨 家 , 阿 姨 要 他 剪 草 , 帶 表 弟 踢 波 。
「 我 那 時 的 人 生 態 度 是 , 對 我 不 要 有 要 求 , 並 且 我 要 乜 有 乜 。 」
他 開 阿 姨 的 萬 事 達 323 。
「 俾 人 撞 尾 , 全 車 着 火 , 從 此 報 銷 。 」
阿 姨 沒 責 備 , 他 也 沒 內 疚 。
出 國 求 學 , 只 走 精 面 , 選 容 易 攞 分 的 科 目 。
「 外 國 的 理 科 , 課 程 比 香 港 淺 。 」
他 在 溫 哥 華 哥 倫 比 亞 私 校 唸 中 五 、 中 六 。
「 理 科 全 A , 英 文 好 屎 。 」
原 定 兩 小 時 考 試 , 老 師 容 許 他 做 完 才 交 卷 。
「 我 不 明 所 以 , 老 師 說 , 我 做 乜 要 用 時 間 去 限 制 你 。 」
外 國 教 育 , 給 予 空 間 , 尊 重 差 異 , 他 大 受 感 動 。
今 日 , 送 獨 生 子 讀 基 督 教 國 際 。
「 因 為 國 際 學 校 , 尊 重 空 間 、 差 異 。 」


社 會 都 市 化 , 人 與 人 疏 離 , 「 昔 日 我 阿 爸 也 忙 於 搵 食 , 但 睦 鄰 關 係 好 , 現 在 ? 各 家 自 掃 門 前 雪 , 少 年 人 有 煩 惱 , 又 無 處 宣 洩 , 便 寄 情 毒 品 , 麻 醉 自 己 , 學 校 要 學 員 至 少 留 三 十 個 月 , 就 是 學 溝 通 、 自 強 、 情 緒 宣 洩 。 有 抗 疫 力 , 才 重 返 社 區 。 」

咁 都 得

八 七 年 結 婚 , 太 太 是 禮 賢 小 學 校 長 。 兒 子 今 年 十 二 歲 , 從 不 在 家 做 功 課 。
「 他 說 , 功 課 只 在 上 堂 做 , 我 問 他 , 做 不 完 如 何 。 他 告 訴 我 , 有 能 力 、 做 得 快 的 , 老 師 會 讓 他 們 做 多 些 , 沒 能 力 , 做 得 慢 的 , 就 做 少 些 。 」
擬 定 考 試 日 期 , 卻 沒 如 期 舉 行 。
「 有 學 生 要 多 些 時 間 溫 習 , 老 師 就 把 考 試 延 期 。 」
人 就 是 人 , 需 要 空 間 , 不 能 遷 就 制 度 , 就 沒 有 了 尊 重 。
政 府 禁 毒 宣 傳 片 , 說 索 K 索 得 多 , 會 幾 分 鐘 去 一 次 廁 所 。
「 就 像 教 仔 別 浪 費 一 粒 米 , 大 部 分 用 恐 嚇 方 法 , 說 將 來 會 娶 個 豆 皮 婆 。 」
他 只 告 訴 兒 子 , 食 物 是 讓 人 吃 , 不 吃 是 不 尊 重 。
「 靠 嚇 , 對 無 知 者 有 用 。
「 試 過 吃 剩 米 飯 , 又 娶 到 靚 女 的 , 就 不 屑 你 言 論 。 」
他 的 學 生 看 過 宣 傳 片 , 異 口 同 聲 說 , 朋 友 吸 了 十 年 毒 , 都 沒 有 失 禁 。
「 嘩 眾 , 對 沒 吸 毒 的 , 有 阻 嚇 作 用 。 」
吸 毒 的 , 更 多 有 學 業 問 題 、 家 庭 煩 惱 、 社 交 障 礙 。
「 索 K , 有 三 小 時 迷 糊 , 不 索 , 煩 惱 即 時 堆 在 眼 前 。 」
昔 日 的 陳 兆 焯 , 也 看 不 到 未 來 。
「 人 人 都 說 , 以 前 機 會 多 , 我 以 前 唔 覺 自 己 多 機 會 喎 。 」


外 面 的 中 一 , 共 有 二 百 多 個 學 生 , 這 裡 只 七 個 , 一 樣 在 學 界 奪 獎 無 數 , 「 底 花 , 如 何 ? 渣 打 馬 拉 松 三 小 時 四 十 二 分 跑 畢 全 程 , 跑 得 快 過 你 , 憑 乜 睇 小 我 ? 」 學 生 這 日 參 加 十 五 公 里 畢 拉 山 越 野 賽 。

中 一 , 他 讀 下 午 K 班 。
「 單 是 中 一 , 已 有 二 十 六 班 , 當 時 香 港 好 多 人 , 我 怎 會 覺 得 自 己 有 機 會 。 」
七 九 年 留 學 , 主 修 化 學 、 電 腦 科 學 及 應 用 數 學 。 畢 業 前 一 年 , 父 親 中 風 , 大 哥 在 工 廠 熨 衫 , 二 哥 做 五 金 推 銷 , 合 力 供 他 完 成 最 後 一 年 大 學 。
八 五 年 畢 業 , 在 中 大 化 學 系 跟 李 偉 基 教 授 做 教 學 助 理 , 擔 任 研 究 工 作 。
李 教 授 發 表 一 篇 國 際 有 名 的 學 術 論 文 , 《 Study of hydrogen bond length in the ninth decimal 》 , 陳 兆 焯 有 幸 與 他 聯 名 , 登 上 國 際 舞 台 。
「 立 志 做 科 學 家 。 」
發 夢 上 研 究 院 , 現 實 是 他 要 負 責 父 親 中 風 後 的 開 支 , 的 士 出 入 針 灸 、 覆 診 、 物 理 治 療 。
不 久 , 母 親 也 中 風 。
「 前 路 太 漫 長 。 」
母 親 中 風 後 , 方 發 現 腦 瘤 , 並 且 是 惡 性 , 癌 細 胞 擴 散 。
為 了 穩 定 收 入 , 到 滙 基 書 院 教 書 。 深 深 體 會 , 人 生 路 是 跌 撞 出 來 的 。 再 有 理 想 , 也 得 向 現 實 低 頭 。


黃 仁 龍 曾 探 訪 正 生 , 這 裡 年 紀 最 小 的 , 今 年 只 十 二 歲 , 飯 餸 多 了 , 陳 兆 焯 只 禮 待 年 資 最 淺 的 , 「 現 實 是 , 老 闆 是 最 早 返 工 嗰 個 , 能 力 高 的 , 自 我 鞭 策 , 雞 髀 給 予 舊 人 , 他 們 享 受 慣 , 就 沒 動 力 出 去 捱 苦 了 。 」


教 育 局 以 正 生 是 私 校 註 冊 為 由 , 不 予 教 育 資 助 。
「 但 法 庭 又 不 斷 掟 學 生 來 , 要 我 埋 單 。 」 校 舍 危 石 處 處 , 土 力 工 程 處 勘 察 多 時 , 「 結 果 只 係 戙 個 牌 , 警 告 小 心 山 石 滾 下 , 政 府 有 多 支 持 和 尊 重 戒 毒 , 你 有 眼 睇 呀 。 」

一 如 當 年 去 溫 哥 華 , 入 境 官 員 嘰 哩 咕 嚕 問 問 題 , 他 聽 不 明 白 。
「 亂 撞 答 no 。 」
對 方 叫 他 go 。
後 來 才 知 , 官 員 問 他 有 否 攜 帶 違 禁 品 。
「 幸 好 我 是 香 港 教 育 失 敗 者 , 沒 有 唯 命 是 從 , 假 如 是 yes-man , 人 生 又 會 改 寫 。
「 雙 親 中 風 , 我 大 有 機 會 遺 傳 , 得 趁 機 幫 助 和 我 相 同 遭 遇 的 人 。 」
加 入 正 生 , 做 戒 毒 書 院 校 長 。
這 裡 的 學 生 , 可 參 加 校 際 比 賽 。
「 羶 羶 都 是 羊 肉 , 戒 毒 所 員 和 學 生 身 份 , 分 別 很 大 。
「 昔 日 吸 毒 , 但 我 跑 渣 打 馬 拉 松 跑 得 快 過 你 , 打 籃 球 、 乒 乓 , 打 得 出 色 過 你 。 威 風 過 後 , 更 有 勇 氣 面 對 過 去 。 」
除 了 紅 、 白 二 事 , 學 生 在 三 十 個 月 內 不 能 離 開 荒 島 。
「 時 間 長 , 對 改 變 性 格 和 習 慣 是 優 勢 。 」
政 府 叫 父 母 多 關 心 子 女 。
「 佢 哋 阿 媽 都 要 人 關 心 , 你 叫 他 們 如 何 關 心 子 女 。 」
有 學 生 來 自 暴 力 家 庭 。
「 長 時 間 相 處 , 有 助 教 授 情 緒 處 理 。 」


校 徽 是 十 字 架 , 也 是 迷 宮 。 「 人 生 就 是 一 個 謎 , 跌 跌 撞 撞 跑 出 來 。 」 他 當 年 , 抽 煙 、 夜 蒲 、 開 阿 姨 的 車 以 致 total loss , 全 車 燒 剩 一 本 聖 經 , 剛 巧 又 被 女 友 飛 , 返 教 會 親 近 神 … … 跌 跌 撞 撞 , 才 變 成 今 日 的 他 。

一 條 魚

這 陣 子 , 多 了 名 校 生 吸 毒 — —
「 香 港 名 校 , 成 績 掛 帥 , 下 游 分 子 , 前 路 茫 茫 。 」
他 幫 學 生 建 立 價 值 , 自 覺 有 價 值 就 有 改 善 動 力 。
像 他 留 學 那 年 , 托 福 五 百 八 十 , 才 有 大 學 收 。
「 我 第 一 次 考 四 百 零 三 , 第 二 次 四 百 五 十 。 」
一 九 八 一 年 , 有 所 名 氣 不 大 , 原 是 基 督 教 神 學 院 , 剛 轉 型 為 普 通 大 學 的 Trinity Western 收 他 , 有 得 發 揮 , 他 就 有 動 力 改 善 英 語 。
兒 時 唸 牛 頭 角 天 主 教 小 學 , 中 學 唸 寧 波 公 學 。
「 中 四 滿 江 紅 , 除 了 數 學 , 練 精 學 懶 的 人 , 數 口 比 較 精 。 」
七 九 年 會 考 , 數 學 拿 B 。
「 懶 , 也 可 轉 化 成 動 力 。
「 你 說 我 學 費 貴 , 我 就 是 用 來 買 器 材 , 幫 學 生 發 掘 前 進 動 力 。 」
在 長 洲 買 下 薄 餅 店 讓 學 生 營 運 。 包 辦 製 作 , 幫 澳 門 政 府 拍 禁 毒 宣 傳 片 , 帶 學 生 去 學 拉 線 、 收 音 。
正 生 有 二 十 五 萬 元 一 部 的 鐳 射 雕 刻 機 , 二 萬 元 的 蘋 果 MacBook 多 部 。
他 「 利 用 」 學 生 , 向 政 府 討 錢 。
「 即 使 你 是 李 嘉 誠 個 仔 , 入 得 嚟 戒 毒 , 我 都 可 以 幫 你 申 請 援 助 , 我 最 多 是 刻 薄 老 師 。 」
老 師 和 他 的 工 資 , 比 出 面 低 百 分 之 四 十 。


他 是 基 督 徒 , 和 教 會 安 排 及 補 貼 學 生 到 美 國 交 流 一 個 月 , 「 學 生 拿 不 到 良 民 證 , 靠 犯 罪 記 錄 , 獲 國 土 安 全 局 允 許 , 到 西 岸 交 流 。 」 一 眾 學 生 說 , 「 出 國 , 讓 我 知 道 世 界 很 大 , 別 介 懷 和 着 眼 於 一 小 撮 。 」


家 住 又 一 村 , 一 星 期 最 少 三 日 坐 街 渡 回 家 探 望 妻 兒 , 「 海 關 拉 我 , 說 街 渡 是 載 貨 , 不 是 載 人 的 。 」 採 訪 期 間 , 官 員 沒 出 現 , 他 很 是 失 望 , 「 佢 拉 我 , 你 見 證 , 就 可 以 報 導 政 府 冷 血 。 」


這 裡 沒 一 處 好 地 方 , 地 面 凹 凹 凸 凸 , 桌 椅 左 搖 右 擺 , 「 應 使 都 唔 使 , 才 有 錢 買 高 速 電 腦 、 專 業 雕 刻 機 , sell 客 有 說 服 力 , 才 可 為 學 生 製 造 就 業 , 迎 接 未 來 。 」

「 間 間 學 校 都 有 校 園 電 視 台 , 但 佢 哋 唔 肯 投 資 買 器 材 , 我 『 尅 扣 』 老 師 人 工 , 投 資 在 學 生 身 上 。 」
學 生 毒 癮 發 作 , 如 何 ?
「 警 方 拘 留 期 間 , 毒 癮 已 沒 了 。
「 Cold turkey , 根 本 不 用 藥 物 輔 助 。 」
問 題 是 心 癮 。
「 忙 , 自 然 無 癮 。
「 有 案 底 的 , 出 不 了 國 , 我 透 過 教 會 幫 助 , 讓 學 生 見 證 奇 跡 , 帶 他 們 赴 美 交 流 , 他 們 知 道 , 世 界 很 大 , 很 多 人 接 納 他 們 。 自 我 感 覺 良 好 , 人 生 就 有 希 望 。
「 學 生 缺 乏 榜 樣 , 我 做 他 的 significant figure 。 」
幫 學 生 接 搬 運 工 作 , 別 人 三 百 元 一 單 , 他 收 六 百 五 十 。
「 我 sell 效 率 高 , 唔 講 粗 口 。
「 個 個 想 搵 人 取 代 我 哋 , 最 終 還 是 回 頭 錄 用 。 」
他 要 告 訴 學 生 , 底 花 , 一 樣 有 價 有 市 。
「 這 些 招 式 都 無 效 , 我 就 打 佢 上 五 寸 、 下 五 寸 。 」
記 者 沒 有 筆 錄 — —
「 為 什 麼 你 不 抄 ? 因 為 過 去 教 育 , 讓 你 有 分 辨 能 力 。
「 社 工 講 跟 進 , 學 生 給 訓 練 了 三 十 個 月 , 企 得 起 身 , 使 乜 鬼 跟 進 , 你 母 校 有 沒 有 跟 進 你 前 途 ?
「 我 學 校 叫 School of Fish , 因 為 魚 只 向 前 游 。 任 何 人 都 嚮 往 美 好 將 來 , 我 們 是 會 無 怨 無 悔 走 下 去 的 。 」


一 九 八 六 年 , 他 到 滙 基 書 院 教 書 , 一 教 九 年 , 在 那 裡 認 識 了 妻 子 劉 斯 嫦 ( 左 ) 。 九 二 年 考 獲 中 大 教 育 學 院 的 學 位 教 師 教 育 文 憑 , ○ 三 到 ○ 七 年 唸 教 牧 學 博 士 , 「 人 的 責 任 是 鍛 鍊 自 己 , 迎 接 困 難 , 不 被 逆 境 吞 滅 。 」 他 最 想 學 生 和 兒 子 , 學 習 這 一 課 。


幫 澳 門 政 府 拍 禁 毒 宣 傳 , 都 是 正 生 學 生 , 「 有 乜 真 實 過 搵 過 來 人 , 香 港 拍 禁 毒 , 拎 K 仔 上 手 , K 仔 是 粉 末 , 怎 樣 拎 上 手 , 無 知 , 嚇 倒 外 行 人 , 我 學 生 就 一 臉 不 屑 。 」

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Tonia 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()